RE: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Vladimír Franěk vladimir.franek na mobilcz.cz
Pondělí Prosinec 23 13:38:56 CET 2019

Zdar, s APC BACK UPS (výstup obdélník) jsem udělal taky jednu zkušenost. Dostaly se ke mně
aktivní reprobedny DEXON, které měly spálené cívky středových/hloubkových reproduktorů
vystřelených pár elytů a vadné výkonové IO LM3886TF. Reprobedny byly napájené z výše
uvedené UPS a k poruše (z polovodičů unikl dým a ty přestaly fungovat) došlo po přepnutí
UPSky na baterky. Ve zdroji reprobeden jsou klasická toroidní trafa. Situaci jsem nasimuloval,
při napájení sinusem je za graetzem 46V, po přepnutí na baterie (a tedy při napájením obdélníkem)
bylo na filtračním kondenzátoru 82V!
Pokus jsem udělal ještě s EI trafem podobných parametrů, tam napětí stouplo ze 40V "jen" na 55V.
Tož asi tak.
S přáním klidných svátků  Vladimír (ok1mrs)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Josef Zeman
Sent: Monday, December 23, 2019 8:34 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Po úmyslném odpojení UPS na vstupu od sítě, aby šla do zátěže nebo výstupu? Pokud jela v off-line režimu, který teď rádi označují jako všelijak eko a byla odpojena na vstupu, tak přešla do on-line. Pokud vyrábí aproximovaný sinus - tedy některá skoro obdélník, tak to některá zařízení nerozdýchají. Novější malé stroje mají na výstupu obvykle docela hnus. Jsou jednodušší a snížením nebo odstraněním filtrace na výstupu vzroste účinnost, takže si výrobce může honit triko, jak je eko. Já mám na starost mašiny v řádu desítek kW a víc a tam se už na eko jednotky procent mohou vykašlat a za ty peníze je na výstupu čistý sinus.

Zeman