Re: kilo(gram) u? není kilo(gram)

Sobota Prosinec 7 06:49:40 CET 2019

S těma teploměrama - jsou a byli lidi, kterým to snad nikdy nedojde. Za
komančů jsem dělal v ÚVARu - ústav vývoje železničního opravárenství.
Tam se mimo jiné řešilo, že když přijde vagon do opravy, je potřeba
vždycky zkontrolovat, jestli spínače v termostatech spínají při správné
teplotě. Ty spínače byly rtuťové teploměry se zataveným drátkem, který
ta rtuť sepne, když k němu doleze. Takže jak se to výrobci povedlo, tak
to funguje až do konce světa. Udělalo se měřící zařízení, kam se
naskládalo 30 teploměrů a sledovalo se, kdy který sepne. Bylo v tom
nějaké digitální panelové měřidlo, které zobrazovalo i setiny stupně a
tam to pochopitelně lítalo. A tak se douze (několik dopisů s GŘ) řešilo,
co s tím. Nakonec se povedlo měřák rozdělat, poslední číslici vypnout a
byl klid - mohlo se to předat. Zařízení pak v železničních opravnách
dlouho a bezporuchově sloužilo ... k odkládání svačiny. Ale konečně
mohli vykazovat odpracované hodiny při kontrole teploměrů :-)
Anděl