Railgun

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Prosinec 6 20:53:46 CET 2019

Zase až tak moc raketová věda to není. Hodil jsem to na
https://kizarm.github.io/math/railgun/index.html
Můžete si s tím pohrát, celkem to dává očekávané výsledky, možná
zjistíte, že se nemusíte až tak moc trápit s hloubkou vniku. Kapacita
kondíku je tak velká, že i hodně malá indukčnost přívodů je dost znát,
přechodový děj má celkem harmonický charakter, nejsou tam žádné divoké
skoky.
V podstatě pokud si uděláte hrubý odhad pomocí středoškolské fyziky, moc
se nemůžete splést. Disipací energie se zabývat nebudu i když k tomu
návod je. Je v tom moc neznámých parametrů. My jsme to chtěli s
kamarádem taky postavit, ale když vidím výsledky tak asi to odpískáme.

Mrazík