Spotřeba PC měřená LIDL wattmetrem.

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Prosinec 6 15:51:42 CET 2019

Poskládal jsem si nové domácí PC na přehrávání videa, web apod. Zajímalo
mě pouze co přehraje (FullHD a 4k video) a spotřeba.
Mám tam AMD Athlon 3000G, 8GB RAM, SSD 250GB NVME, HDD 1TB 2,5", zdroj
Be quiet 300W 80plus, desku s chipsetem A320.
Připojil jsem je na LIDL wattmetr a změřil s naběhlými Win10:
- zdroj Be quiet - 20W, účiník 0,72
- starý zdroj Eurocase - 30W, účiník 0,53
Ve standby:
- zdroj Be quiet - 0W, účiník 0,04 - sem tam to vyskočí na chvíli na
1-2W, asi jak se dobíjí kondenzátory
- starý zdroj Eurocase - 3W, účiník 0,26

Těch 20W resp. 30W je předpokládám činný příkon a už nemusím do toho
počítat ten účiník. Je to tak? Manuál od wattmetru nic neříká.
Zaujal mě ten rozdíl 10W, to je hodně. Že by v těch zdrojích byl takový
rozdíl.

--
Martin Hanek