Railgun

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Prosinec 6 10:25:34 CET 2019

Docela mě zajímalo, jak se to počítá. Včera jsem hledal, hledal ale
nenašel. Tak si říkám, zkusím pro to sestavit nějaké rovnice a když jsem
zkoumal jak to udělat co nejjednodušeji, objevil jsem zcela náhodou to,
co jsem včera tak pracně hledal. Takže v
https://www.aldebaran.cz/studium/mechanika.pdf
najdete v kapitole 1.4.6 příklad 19 a v něm je odvozen docela složitým
způsobem lagranžián právě tohoto problému (vztah 1.153). Přes víkend z
toho zkusím udělat diferenciální rovnice a prohnat je nějakým tím
Runge-Kutta. Uvidíme co z toho vyleze.

Mrazík