Re: Závada pračky Electrolux L1046EL

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Prosinec 5 19:53:22 CET 2019

Schéma máte tady: https://www.drive2.ru/c/454445199263794850/
Schéma jiné pračky se stejným zdrojem:
https://documents.pub/document/electrolux-ewm1000-shema-sm-sch-2.html
Podobnou pračku jsem před léty opravoval a funguje dodnes. Bylo vadné
trafo, nic shořené nebylo. Trafo nebylo k sehnání, tak jsem vzal běžný
adaptér 12V, k němu dobastlil zdroj 5V se 7805, celé jsem to dal dovnitř
pračky.
U Vašeho schématu bych odstranil/odpájel D5, D6, U5 a R82. Odstranil
bych také shořelý Q3, Q4 už tam není. Dal bych asi pryč i D8 a DZ1.
Pak bych externí trafo se stabilizátorem +5V připojil na výstupy
původního zdroje:
+12V na C33+
+ 5V na C34+
GND na C34-

Nechápu co výrobce vede ke zdrojům, kde je společné +5V nebo +12V.
Vždycky na tom musím X krát koukat, než se v tom zorientuji.

Martin Hanek