Railgun

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 5 11:54:03 CET 2019

Hallovky moc rychlé nejsou. Ale uvažoval jsem, že bych měřil smyčkou v definované vzdálenosti. Jen by pak změřený průběh odpovídal di/dt a z toho by se to i muselo stanovit.

U bočníku nejen indukčnost, ale i skin efekt. Obojí ale řeší hodně drátů rozprostřených do většího objemu.

PH

From: Vojtěch Petrucha
50kA udela uz pomerne velmi slusne pole, radove 1-2-3T v cm vzdalenosti, co to merit hallovkou? jak na potvoru jsem ted ale nenasel zadne info o frekvencni odezve nejake konkretni..  kupoval jsem v minulosti treba tady http://www.chenyang.de/  ale tam zadne info moc nemaj.

u bocniku bych se bal ovlivnenim indukcnosti..

> Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Těch 50 kA je zatím odhad:-) Posledně jsme měřili, přičemž obvod obsahoval
asi 30 cm drátu, z toho 10 byl telefonní kabel se všemi 8 dráty paralelně,
použitý jako bočník. Spínání přiložením lžíce. Výsledek byl 30.

Jinak teda mě vychází mOhmů 5.

To je další zajímavá otázka, jak ten proud nejlépe měřit?

MOSFETy jsou rychlé dost, ale na ty kA trochu drahé:-)
Obzvlášť když bych chtěl překročit 100 kA, kde už I^2 začíná trochu víc
vítězit nad mí0.