[MECH:] Jak na zavity?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 5 00:27:16 CET 2019

Pokud nemáte nějaké vhodné CNC (což asi nemáte, to byste se neptal), tak
akuvrtačkou to celkem jde. Řezal jsem najednou sice jen 45 závitů, ale
zase do nerezu, což je trochu jiný level.
Dají se udělat i všelijaké vychytávky, jako třeba vedení vrtačky ve
stativu a podobně.

Ale co to pojmout z jiného konce?
Třeba vymyslet jiný styl upínání. Takhle z voleje mě napadá vyvrtat pro
šrouby M3 díry 3mm, čím už ty šrouby projdou. Pod hliníkovou desku
vytisknout nebo vyfrézovat plastovou desku, do které zasadit matice. V
ocelové matici pak můžete při utahování zabrat víc, než v hliníkové
desce. Navíc můžete matice snadno vyměnit.

Nebo: máte to předpokládám jako desku se sítí děr se závitem. Tak co ty
díry jenom navrtat, ale zatím nezávitovat.
A teprve při práci si vždy ozávitovat ty, které budete potřebovat.
Nakonec jich v praxi bude ozávitovaných možná jen menšina, ale hlavně se
ta nepříjemná činnost rozloží v čase.

PL