[MECH:] Jak na zavity?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 5 00:23:05 CET 2019

Použijte strojní závitník, pak bude u ruční vrtačky/šroubováku potíž jen s
kolmostí.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Kutina

vymyslel jsem si univerzalni upinaci desku pro male veci, hacek je v tom, ze
ji sice umim vyfrezovat, ale take bych potreboval vyrezat 140 zavitu M3 do
nejake hlinikove slitiny. Ne ze by to neslo - vratidlo, zavitniky a jedu,
ale... to se da u dvou nebo ctyr zavitu jeste nejak prekousnout, ale u 140?
To bych to delal jeste na jare. Navic bych docela ocenil, kdyby ty zavity
byly jednak stejne tesne, druhak pokud mozno rovne :)

U par kousku se da pouzit (vypnuta) vrtacka ve stojanku a brat to rucne za
vreteno (v podstate to pomuze jen geometrii), ale zase - pri takovemhle
poctu zavitu uz to nejak neni ono. Akuvrtacka v ruce se mi moc nelibi,
jednak nechi zadny ze zavitu protocit a to u te vrtacky docela hrozi, jednak
mam konecny pocet zavitniku, ty M3 jsou jeste docela krehke... Nenapadne
nekoho nejaky figl?