Re: Mikroměniče pro soláry

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Srpen 31 16:42:34 CEST 2019

Ztráta na tom toroidu je nižší než příkon cívky relátka, nebo jaký byl důvod volby právě té koncepce s trvale běžícím trafem?

PH

From: Vláďa Anděl
Sent: Friday, August 30, 2019 3:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Mikroměniče pro soláry

Nehledejte v tom složitost, není tam. Ze sítě mám tři toroidní trafa (mají nejmenší ztráty naprázdno) a usměrňovač s MOSFET "diodami" - spínají při cca 30 mV. Usměrňovač je 12 pulsní, což dává nízké zvlnění i bez filtrace. Velký elit tam nakonec byl potřeba, keramické kondy mají piezo efekt a vrčelo to na 300 Hz.

http://vaelektronik.cz/dum/elektrika.html#led

No a pak mám solární panel. Tenkovrstvý 100W - tehdy mi vychválili, jak to bude mít proti křemíku vyšší výkon při zatažené obloze. No nevím. Panel dává 70V, z toho MPPT měničem dobíjím 12V baterku a pokud je v baterce dost energie, měničem 12/36V to dávám paralelně k síťovému zdroji. Tím že je napětí o trochu větší, odlehčí se síťový zdroj bez nutnosti odpínání.

Anděl