Re: Mikroměniče pro soláry

Středa Srpen 28 12:47:47 CEST 2019

Všude mám led moduly se 7 ledkama, příkon modulu cca 20W a napětí na
ledkách něco přes 22V. K tomu vlastní step down měnič sice pro někoho
asi zbytečně složitý, ale optimalizovaný na minimální ztráty a napájený
z těch 36V. Nějak jsem se nenaučil tyhle věci kupovat za pár korun z
Číny (a pak na ně nadávat). Dělal jsem to v době, kdy se objevily první
ledky s vysokým CRI a nabídka v LED modulech byla zoufalá. Tak jsem si
nechal udělat hliníkové tišťáky a moduly jsem si osadil sám. Hliníkové
chladiče se montovaly při montáži stropů (to je výhoda novostavby). S
odstupem času mohu říct, že to sice dalo spoustu práce, ale nelituju
toho. Svítí to opravdu dobře a až moc silně. Pasivní chlazení ledek je
předimenzované, což by mělo zajistit spolehlivost a dlouhou životnost.
Už mám nakoupené ovladače, abych mohl světla řídit a paralelně k led
modulům budu dávat ledky s teplotou 2400K, na které bude výkon postupně
přecházet při snížení proudu. Světlo pak bude při snížení intenzity
žloutnout jako u žárovky.

Anděl