Umela zataz

Středa Srpen 21 22:29:14 CEST 2019

Všechno je paralelně a jen je posunuté řídící napětí těch tranzistorů. V
příloze je schema zátěže 1,2V 200A, v zařízení pro 400A jsou dva moduly
paralelně. Řídící napětí se tam posouvá jen infra ledkama. Odpory 20
mOhm jsou nastříhané pásky z pocínovaného Fe plechu (plech na konzervy).
Když už se otevřou všechny tranzistory s odporama a nestačí to, začnou
se otvírat tranzistory bez odporů. Ty se už otvírají všechny najednou a
při menším napětí.
Jak se tady řešilo to indium a pájení tranzistorů na chladič -
tranzistory jsou tady normálně namazané silikonovou pastou a přitažené
na chladič. Když jsem to po 20 letech provozu opravoval, protože zátěž
měla trochu svodový proud, nestačil jsem se divit. Těch zatěžovacích
modulů je tam 20. Několik tranzistorů bylo odpálených (upálené nohy,
takže se vadný tranzistor odpojil), ale i tak zátěž dělala dostatečný
proud. Příčina - špatně odstraněné špony okolo vyřezaných závitů.

Anděl