Umela zataz

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Srpen 21 11:05:31 CEST 2019

Typicky mor nespravne konstruovanych umelych zatazi je nevhodne
zvoleny tranzistor. Autor konstrukcie vidi, ze tranzistor zvladne 80A
drainoveho prudu a 100V napatia, takze to mame 8kW, nie? Vela
MOSFET-ov (a bipolarov) je robenych na spinacie aplikacie a ma SOAR
nevhodne na linearnu aplikaciu a to je potom ten moment kedy je mozne
v praxi demonstrovat tzv. prechodne typy polovodicovych suciastok: LET
- Light Emitting Transistor - alebo SET - Smoke Emitting Transistor.
Tieto typy suciastok su kratkozijucim prechodnym elementom rozpadoveho
radu polovodicov; rozpadaju sa na plynnu zlozku a zoskvareny zvysok,
castokrat emituju vysokoenergeticky fragment puzdriaceho materialu.
Predpokladam ze Dano si v tomto smere urobil svoju domacu ulohu.

st 21. 8. 2019 o 10:47 Daniel Valuch <balu na k-net.fr> napísal(a):