MECH: jak/cim provrtat bit do vrtacky ?

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Pátek Srpen 16 09:36:36 CEST 2019

Napadají mě dvě řešení. Nepoužít bit ale nějakou redukci která by nemusela být z kaleného materiálu, nebo ten bit vyžíhat (ohřát do červena co plynový hořák dá a nechat vychladnout, ne moc rychle). Pak to provrtat půjde.

Aleš Procháska

 Od:   ajtservis <info na ajtservis.cz>
 Komu:   hw konfera <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   16.8.2019 8:58
 Předmět:   MECH: jak/cim provrtat bit do vrtacky ?

dobry den.
potreboval bych prodlouzit pro rucni pouziti strojni imbus zahlubnik se
stopkou 5mm. napadlo me, ze vezmu ten nejhorsi cinskej bit do vrtacky a
na mojem mini soustruhu si ho zarovnam na cistej sestihran , pak
provrtam 5mm vrtakem a prilepim na zahlubnik. bude mi tim padem dal
fungovat ve stojanovce a pri potrebe ho rucne pouziju s beznym stihlym
drzakem bitu. no ale nejak se se mi nedari. srovnat snad i trochu jo,
ale provrtat ne. vzal jsem na srovnani nejakej beznej upichvaci nuz, ale
prubeh byl, nejdriv nic pak to pisklo, zacoudilo a kousek matrose zmizel
a postupne dal a dal. mazano olejem mwf. a vrtani uz vubec, navrtavak se
o bit jen oprel a kulovy. vrtaky mam "stribrny" brouseny.
nekde delam chybu :-). nechci rezignovat, protoze ten normalni byt je to
minimum co snesu na obvodu pro rucni pouziti. jinak bych sel do M4
mosaznyho sloupku, ale to uz je "7" klic + drzak orechu = moc tlusty.
co mam koupit za nastroje a jakej postup, diky.
ze to musi jit je jasny :-)
tomik.

--
AJT SERVIS s.r.o.