FPGA/CPLD, bolo: Pulzny generator

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 15 15:35:08 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

dovolim si este par poznamok ku tejto teme.

Svojho casu ma programovatelna logika zacala zaujimat ked boli
novinkou cpld CoolRunner, kedze boli low-power... Co bola pre mna
hlavna motivacia. Ale zistil som, ze 128 buniek nie je teda bohvie co,
ked zacnes teoreticky robit obvody so 16-bitmi, citace, latche a tak.
Velmi rychlo sa minu. Druhy problem bol nejaka moznost spajkovania na
kolene, takze zo 128 clovek padol na 72 buniek... Tak som si okrem
tych cpld v plcc44 obstaral aj dve fpga, nejaky letovatelny Spartan-2,
za cca 5k Skk. Myslel som si, ze si ubastlim vlastnu dosku s malym mcu
a cpld, resp. fpga. Nejakou hrou osudu ale z toho vsetkeho nebolo
nic... Pak som si este kupil taku tu hotovu vyvojovu dosku od Avnetu,
s Cypresom a Xilinxom, ale ta mala nejake problemy s obsluznym
softwarom, takze to tiez lezi nepouzite kdesi v skrini...

Este dalsi problem, ktory ste nanacali a to su tie molochy s
kompilatormi VHDL, ktore su zvycajne propietarne. Myslim, ze len
Lattice ma nejaky open source kompilator pre svoje cpld/fpga, ale to
je tiez tak max. 3-4 roky do zadu. K tomu vsetkemu musi clovek este
pozhanat programator, co je dalsia vyznamna polozka v rozpocte, teda
aspon v pripade Xi... No a nakoniec sa to VHDL alebo Verilog musi
clovek naucit, teda musi mat zrozumitelny a jasny popis jazyka a
syntaxe. Ja viem su na to knizky... Ale v pripade cestiny-slovenciny
si pre VHDL trebalo kupit tie tituly aspon dva, jeden s popisom jazyka
a druhy s prikladmi, v pripade Verilogu som nasiel neanglicky titul
len jeden... Takze ostane kamarat, ktory Vam ten jazyk vysvetli a
ukaze na nejakom priklade ako sa robi s IDE a ako sa programuje vo
VHDL resp. Verilogu. Ano este je tu moznost zaplatit si niekolko >1k
Eurovych skoleni, kde Vas to kompletne naucia vratane tych 100ps
nuansov, vsak Dano...!?

A potom, ked clovek pre to doma najde nejaku zmysluplnu aplikaciu,
zisti, ze tie cipy si nemoze kupit ani vo Farnelli, ako to bolo svojho
casu, a potrebuje riesit akesi papierovacky...

p.s.: Ak by niekto chcel tie dve Spartan-2 a tu dosku s
Cypresom+Xilinx, rad to za nejaky rozumny peniaz posuniem dalej. Ja na
fpga+vhdl uz naozaj nesiahnem a len mi na to doma pada zbytocne
prach...

A.