No subject

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Srpen 14 09:44:06 CEST 2019

> Akykolvek mcu co stoji 5 alebo trebars aj 10 eur (kedze k tomu CPLD aj tak
> budes potrebovat aj mcu), bezi do alebo nad 200MHz a ma zapajkovatelne
> vyvody.

ST robi take ze STM32F334, v ktorom je periferia nazvana HRTIM. Je to
pomerne zlozita sustava jedneho master a niekolkych slave timerov,
nasledovanych delay line s odbockami, co umoznuje generovat hrany s
rozlisenim 217ps. Samozrejme ten postup ma spustu logickych obmedzeni, co
nie su pre nezainteresovaneho prilis pochopitelne, napriklad to nevie
urobit 217ps dlhy pulz (ale mozno by to slo urobit externe logickym clenom
z dvoch vystupov, ale podla mna to nie je zaujimave); ale stale je to
nieco nie uplne obvykle a mozno by to mohol byt dobry zaklad pre pulzny
generator.

Tieto veci su urcene pre motory a spinane zdroje, takze ich pointa je vo
viacerych navzajom zosynchronizovanych vystupoch. Zakladna frekvencia u
tohoto kusa je 144MHz a ten cip v najmensom puzdre (QFP s roztecou 0.5mm,
nie uplne najjednoduchsie ale zapajkovat rucne sa da) stoji okolo 5 euro v
kusovke.

Ak sa to doplni vystupnym stupnom co by umoznilo spominane prepinanie
urovni a slew-rate, synchronizacnym vstupom ('F334 ma v sebe nejake
komparatory a opampy co by mohlo ist na tento ucel pouzit), a vecami pre
GUI, tak je hotovo...

... len sa to nakodi...

... v manuali ma HRTIM kapitola asi 180 stran...

wek