Re: NF radiové vlny

balu balu na k-net.fr
Neděle Srpen 11 14:02:47 CEST 2019

Ano,

vola sa to Schumannova rezonancia. Priestor medzi planetou a ionosferou
tvori rezonancnu dutinu pre elektromagneticke vlny. Burkova aktivita tam
tu vlnu potom vybudi

https://en.wikipedia.org/wiki/Schumann_resonances

Na Jupiteri to bol iny jav, v tlacovej sprave spominali MHz, ale
prekvapilo ich, ze sondy nasli signaly az do kHz. Vzhladom na znacny
rozdiel velkosti obidvoch planet by som ocakaval tieto frekvencie u
Jupitera o rad az dva nizsie.

b.