Re: anténní zásuvka s pásmem DAB

Pátek Srpen 9 12:12:12 CEST 2019

Tak jsem si o kvalitě DAB něco přečet a ztratil jsem chuť.
Kouknul jsem na bitrate vysílaných programů a je to žalostné.
http://www.digitalradiodab.cz/rozhlasove-stanice.html
Čekal jsem minimálně 128 Kbit, alespoň u hudebních stanic. Narazil jsem
na zajímavou úvahu
http://www.ceskamedia.cz/clanek/13083/dab-dab-je-to-opravdu-soucasnost-nebo-dokonce-budoucnost-rozhlasoveho-vysilani
že vlastně ani není důvod opouštět klasické FM pásmo, není pro něj jiné
využití. Tak jen budu vyčkávat, jak tohle celé dopadne. Samosřejmě pokud
klesne počet stanic v multiplexu a zlepší se bitrate, jako to mají v
Německu, nic proti DAB.

Ale když vezmu v úvahu historii záznamu zvuku, spoustě lidí asi opravdu
stačí, aby to "nějak chodilo" alespoň do 8 až 10 KHz. Vždycky, když byla
tato hranice překonána např. v magnetofonech, začaly se objevovat
přístroje s poloviční rychlostí. Dokonce už i kazeťáky s rychlostí 4,76
cm/s byly "zbytečně" kvalitní a byla snaha prosadit mikrokazety s
rychlostí 2,38 původně určené pro diktafony i pro poslech muziky.
Podobně se MP3 začala rozvíjet už v době, kdy záznamová média neměla
dostatečnou kapacitu a brutálně se šetřilo na bitrate.  Lidem to takhle
fakt asi stačí :-(
Anděl