Prijimac na 433 Mhz

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 30 02:35:40 CEST 2019

po 29. 4. 2019 v 20:54 odesílatel Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal:

> takže když zpracuju tyhle dvě, tak taky pohoda.
>
> Jasne , o tom to je. Kdyz chcu koukat na 4 meteostanice, ano, ok -  ten
HW  modulek na to staci, zvlast kdyz vim, kde to je a co je to za data.
Ja vas od toho neoddrazuju. Udelejte si to jak chcete. Nejspis jiz mate
predstavu, jak to budete delat.

Ale v momente, ze chcu videt  i otevirani vrat, klicenky aut a mnoho
jinych veci ( ona vaznejsi a urcite zajimavejsi  cinnost okolo ISM )  ,
 bude treba prepinat mody toho HW prijimace a slepe ladit. A uz s tim bude
plno prace.
Jak muzete neco poslouchat, kdyz ani nevite kde a jak to vlastne vypada.
Nahodne? Zkouset multiplexovat vsechny mody  a scanovat vsechny kmitocty?

Takova dalka od Octavie je siroka minimalne 20kHz, nektere staticke
ovladace od domovnich vrat posilaj 100 procentni AM-kou staticky kod.
Pak tu mame  , MSK, GMSK, FSK, GFSK  , AM, FM,WFM modulace, nekolik pasem (
315,433,868,915MHz )  ... atd....  kazdy vyrobce si vymysli nejaky svuj
protokol, nekdy obousmerny ( Jablotron atd.. )
Tomu HW prijimaci ( at uz je to RFM69  nebo cokoliv jineho ) musite nejprve
rict, co ma poslouchat/demodulovat

mimocodem,
> co se dá použít na nějaké přímé uložení takových digitálních dat? Já ho
> používám hlavně ke koukání, kde se co děje, je to přece jen příjemnější,
> než
> prolaďovat pásma na přijímači naslepo.

Tady by bylo hezké ty teploměry
> uložit a podívat se, co a jak tam vlastně běhá - bylo by fajn kouknout na
> data předtím, než se je začnu učit rozbírat v tom MCU.

Na tomto odkazu :
http://integrac.sk/tutorial-navod-ako-vyrobit-rtl-sdr-server-ovladany-na-dialku-na-orange-pi-zero/
je krok po kroku ukazane, jak primo z tech dat z RTL SDR dostat hola data.
A pekne serazena v textovem souboru.
Navic je to mozne nekam povesit na ethernet.
Prave proto, ze ta klicenka + orange Pi zas neni o tolik drazzsi nez
samotny HW transceiver pro ISM  jsem chtel poukazat na to, ze  je nesmysl
"vymyslet kolo"
kdyz uz ho nekdo vymyslel a velmi elegantne.
..
Chtel jsem jen nasmerovat na hotovou, vyzkousenou, primitivni a levnou
vec.  A usetrit vam cas...