Magnetaky :)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Duben 11 14:15:57 CEST 2019

Zdravím,

> AC předmagnetizace je důležitá... Takový rarita: Pamatuji si, jak (myslím v
> Tesla B43 nebo B56 ?) se při náhrávání "půjčoval" jeden z tranzistorů
> koncového stupně zesilovače od oscilátoru předmagnetizace. Takže při
> nahrávání byl koncový stupeň v třídě A s malým výkonem, při přehrávání v
> třídě B.  Tranzistor se půjčoval pomocí třech kontaktů Izostatu, což
> způsobovalo častou nespolehlivost.

B56. B43 byl stereo a přeci jen řada B4 byla o třídu výše než B5, tam by
to neudělali. Taky na to pamatuji. Zajímalo by mne, zda ušetření toho
tranzistoru (obvykle se používal do oscilátoru GC510) bylo opravdu
levnější než ten isostat + mechanika k jeho ovládání + více drátů + větší
náklady na záruční opravy kvůli nespolehlivému nahrávání a přehrávání
(protože někdy to zas špatně přepínalo do té "zesilovačové" polohy).

Mimochodem zajímavý hybrid byl magnetofon Start, kde mazání bylo
permanentním magnetem - mazací hlava byla otočná na špagátku a otočila
se čelem k pásku v poloze "záznam", ale předmagnetizace byla střídavá.

Zdraví Pavel