OT Zavity 1/8

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Duben 10 20:04:03 CEST 2019

Tak dnes dorazilo pokračování:
https://www.aliexpress.com/item/Airbrush-Quick-Disconnect-Release-Coupling-Adapter-Connecter-1-8-Fittings-Part/32956444045.html

Pasují na kompresor, roztrojku i na stejné, ale poněkud dražší díly od Pecky.
Objednáno 15 Mar 2019 (nevím který je to měsíc, ale myslím že to bylo nedávno).

Mimochodem, nedá se někde na Ali nastavit, aby měsíce psal číslama? Já se ty anglický názvy asi nikdy nenaučím:-)

PH

From: Pavel Hudecek
Díky všem za informace. Hlavní zjištění tedy je, že pokud budu něco takového někdy ještě kupovat, mám se zajímat o to, zda G, nebo NPT.

(a při nákupu na Banggood raději nekupovat u prodejců, kde mají moc málo komentářů, protože mám předpokládat, že lidi napsali že to není OK a prodejce koment neschválil)

From: Aleš Procháska
Tohle je nejlepší kupovat v Česku, tady mají ty závity aspoň správně popsané (jestli je to G nebo NPT). Namátkou kovaz.cz, chvalis.cz.

Ty pneumatické rychlospojky půjdou připojit obráceně přes redukci ("mufna", "nipl") kterou mají normálně třeba v Bauhausu. Velikost 1/8, tady se automaticky rozumí že jde o G1/8. Jinak tamtéž mají jeden typ uzavíratelné přípojky (s různými připojovacímí závity, vesměs G) pro stlačený vzduch, je to u nás prakticky standard a jsou tím vybavené všechny hadice, pistole apod.

Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>

  nemám zkušenosti s modelářskou vzduchotechnikou a narazil jsem na divné věci:

  1. Z dřívějška mám kompresor Fengda (nedoporučuji, umí jen malý tlak) a do něj pasuje krátce na to zakoupený:
  2. https://www.peckamodel.cz/sm2217-rychlospojka-airbrush-samec-1-8

  3. Pak jsem koupil:
  https://www.banggood.com/18inch-Airbrush-Quick-Disconnect-Release-Coupling-Adapter-Connecter-p-938569.html

  A potom toto, protože (3) měli jen 1 ks:
  4. https://www.banggood.com/18-Inch-Airbrush-Air-Hose-Quick-Release-Adaptor-With-Micro-Air-Adjustment-Connector-p-1058204.html
  5. https://www.banggood.com/3-Way-18-Inch-Airbrush-Air-Hose-Manifold-Adaptor-Splitter-Tattoo-Spray-Connector-p-1265499.html

  Očekával jsem, že ten samec ze (4) bude stejnej jako (2) a z (3) a že vůbec ty všechny závity budou pasovat do sebe.

  Jenže závity se nějak divně liší:
  - (2) jde našroubovat na (1)
  - Ani u (3) nic podezřelého, sestava 1-3-2 funguje
  - Samci z (4) nejdou našroubovat na samice z (4)
  - Samci z (4) jdou našroubovat na (5)
  - Samec (2) nejde našroubovat na (5)
  - Krytky z (5) jdou našroubovat na samice z (4)
  - Krytky z (5) jdou našroubovat na samici z (3)

  “nejdou našroubovat“ nejspíš obnáší rozdílné stoupání a projevuje se tak, že při utahování skončím u kov-kov místo aby až o kus dál bylo cítit že stlačuji gumové těsnění.

  Čeho 1/8 to vlastně má být?
  Jaké to má mít stoupání?
  Nemají to češi zaokrouhlené k metrice a číňani k palcům?
  Mám za (1) a (2) chtít vrátit peníze, nebo jsou to normální tolerance a mám víc zabrat při utahování?

  A pak další věc:
  Protože ty spojky (3,4) jsou v rozpojeném stavu uzavřené, tak jsem si představoval, že je našroubuju na (5) a budu moct zapojovat a připojovat. Jenže protože na (5) se šroubují samci a to blokování je v samici, tak to takhle nejde.

  Dělá se něco, co by splnilo mou představu, mít to našroubované na kompresoru a do toho zapojovat věci, aniž by unikal vzduch tam kde nic zapojeno není? (nebo jedině s redukcí, aby (2,3) byly opačně?)