jedna matematicka...

František Burian BuFran na seznam.cz
Úterý Duben 9 07:29:59 CEST 2019

To je velmi zajimava otazka, ktera mi asi neda spat po nekolik dni.

To ze se pouziva jen maly usek vuci delce PRBS jsem netusil.

Z principu musi projit LFSR cely stavovy prostor (2^n-1) stavu a tudiz na
vzorku kratsim
by se nemel opakovat, ani projit podobnou sekvenci jako ma "sousedni bit" -
v tom prikladu
co jsem daval bylo pekne videt, ze ten druhy bit byl posunuty prave o pul
sekvence vuci
prvnimu bitu.

Jelikoz jsou prochazeny jine stavy, ty sekvence by nemely byt podobne, ale
dle meho
nazoru to neni zaruceno. Z principu generovani PRBS pomoci LFSR plyne, ze
pokud PRBS
rozdelim napul a druhou pulku binarne invertuji, dostanu temer identicky
prvni pulku
(+-1 bit). Druha pulka PRBS je doplnkem prvni pulky. Ve sve podstate je ta
sekvence slozena z:

  A(n) = A(n-1) | bit | non A(n-1)

Ted je otazkou, co na tu binarni inverzi rekne korelace  (tj korelace
signalu s binarni inverzi
sebe sama). Abych mohl spravne spocitat koreaci, musim se zbavit DC slozky
signalu. To
udelam tak, ze log0=-1 log1=1 (tj mean je cca 0).

Pokud korelaci pocitam jako (1/n)*sum_i(f(i)*g(i+k)) tak pro k=0 bude
korelace techto dvou
signalu -1  (vzdy bude bud jeden nebo druhy signal zaporny), a tim padem
jsou na sobe plne
linearne zavisle, vyvratil jsem ortogonalitu !

Kdyz se podivam na Danielovy vysledky tak to odpovida tomu co zde pisu,
korelace byla cca
1e14 coz je cca 2^47 coz potvrzuje plnou linearni zavislost.

Ja tvrdim, ze bez ortogonalnich polynomu to (z principu) z LFSR asi nepujde.

Franta

---------- Původní e-mail ----------