Re: Porovnání čidel MEMS na meteorologii

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 8 15:43:02 CEST 2019

Známý má s dallasy  v tomto ohledu horší zkušenosti, zrovna nedávno jsem mu vymýšlel kalibrační přípravek s PT1000. Začalo mu vadit, že zákazníkům musí často vysvětlovat, že je v pořádku, když se hodnota od několika teploměrů liší.

PH

From: Ales Filip
BME je čínský modul, asi stejný, jako máte vy. Jak jsem psal, nastavil jsem to podle ČHMÚ, který má nedaleko meteostanici. Dorovnal jsem to na jejich hodnotu nadmořskou výškou, a sedí to tak na 0,5hPa. Ale oni to aktualizují v každou celou hodinu, takže když se podívám v xx:50hod, tak už to může být trochu jinde.
Když vezmu 5ks DS18B20, sdrátuju je k sobě, aby měla pouzdra stejnou teplotu, tak mi ukazují tak o 0,2"C rozdílně. Když k nim dám ještě BME280 a SHT31, tak ty ukazují klidně o +1,5"C jinak. Teď si už nepamatuju které o kolik, musel bych se k tomu připojit na balkóně přes USB. Proto používám raději ty Dallasy.

S pozdravem,
--
Aleš Filip
http://xanadu.khnet.info