OT: WebAssembly

Miroslav Velen miroslav.velen na seznam.cz
Úterý Září 25 09:42:34 CEST 2018

Taktéž zdravím,

obávám se, že jste o "kolo" resp. jeden závit spirály historických
veletočů v IT opožděn :-). Doba, kdy aplikace běželi na serverech a
browser (lehký klient) zobrazoval data je už pryč - důkazem budiž tato
aplikace, která běží plně na klientovi a server je potřeba jenom ke
stáhnutí "zdrojáků". Takže od prapůvodního lokálního běhu:
1) HW - OS - (případné knihovny např. Qt) - aplikace
máme
2) HW - OS - Webbrowser (defacto další OS) - Javascript - (implementace
knihoven v JS - Qt) - aplikace (kompilovaná/interpretovaná v JS)
Sice to sežere 500 MB RAM a je to 10-100x pomalejší, ale zase máme od
bodu 1) 10-100x rychlejší procesory, takže se to vyrovná :-)

M.