Re: OT: istenie prúdového rozsahu fraktálovou poistkou

Čtvrtek Září 13 07:10:23 CEST 2018

Za časů porcelánových pojistek do šroubovacích objímek se tyto
nahrazovaly drátkem nebo několika drátky. Prostě licnou, která tu
spálenou pojistku oběhla. Fungovalo to výborně, taková opravená
pojistka už nikdy neshořela, takže byla dokonale bezúdržbová. Případný
zkrat pak vyhazoval předřazený jistič, případně rovnou lopatu z ruky
topičovi v elektrárně.

Takto to bylo v panelákových bytech, resp. nejspíš je v některých do
dnes. Viděl jsem na vlastní oči na kusy rozpadlou pojistkovou objímku
omotanou průhlednou lepící pásou, opět, fungovalo to výborně, ani to
nikoho nezabilo.

Pavel Kadečka.