Re: Měření teploty v mrazácích

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Září 10 18:54:01 CEST 2018

Správná klíčová slova pro kablíky i konektory jsou FFC a FPC.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Zdeněk Janiš
mám možnost vymyslet a vyřešit odečítání teplot z několika mrazáků,
ledniček, boxů a pod - jedná se o kuchyň restaurace. Požadavky jsou, aby
to fungovalo automaticky, data byla odesílána bezdrátově na server, kde
by se zobrazoval průběh a historie. Napájení nejlépe z 230V. A
neporušení záručních podmínek = bez invazivního zásahu do zařízení.

Mám tyto možnosti:
1) koupit něco hotového, ale nepovedlo se mi složit vhodný dotaz googlu...
2) do lednice/mrazáku umístit BME280 (BME680) a tenkým flexi kablíku
spojit mimo lednici/mrazák s ESP8266 (ESP-01), flexi přilepit
oboustrannou páskou přes "futra", ESP8266 doplnit o zdroj a schovat do
krabičky. FW pro ESP8266 i SW na serveru si napíšu.
Ale: Nedaří se mi najít vhodný 4žilový FLEXi kablík, netuším jak by to
bylo s mechanickou odolností, i když kromě přitlačení těsnící gumy od
dveří na plochu by jiné fyzické namáhání být nemělo. Použít něco jiného
než oboustrannou lepí pásku? Nějaké jiné zádrhely/nedomyšlenosti? Jaké
jsou možnosti další možnosti připojení flexi kabelu kromě konektoru a i
do toho konektoru se musí flexi kabel nějak ošetřit/upravit...
3) Jiný nápad?