problém s programováním Attiny13

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Září 5 22:05:23 CEST 2018

Zdravím,

hraji si tady s Attiny13A a od jistého okamžiku mám problém - nejsem
schopen do Attiny13 nic naprogramovat.

Používám arduino v roli programátoru, tedy arduinoisp, k němu mám
připojenou Attiny13 a ledkou na pinu 5 (DB0) a pinu 7 (DB2).  Jako
program používám příklad z arduina Blink, tedy prakticky to
nejjednodušší co lze.

Když jsem začal, tak mi program nahrát šel, naposledy co jsem zkoušel
tak upravit fuses. Od té doby dostávám:

avrdude: AVR device initialized and ready to accept instructions
avrdude: Device signature = 0x000000 (retrying)
avrdude: Device signature = 0x000000 (retrying)
avrdude: Device signature = 0x000000
avrdude: Yikes!  Invalid device signature.

A je jedno, jestli je Attiny13 připojená či ne. Zkoušel jsem i jinou a
chová se  to stejně. (ta byla úplně čistá, takže fuses by to být nemělo)

Překabelovával jsem to asi 100x, tam by chyba být neměla, arduino v roli
programátoru má porty v pořádku. na patřičných pinech attiny vidím snahu
o komunikaci, ale výsledek se nedostavuje. Už tady nad tím sedím asi 2
hodiny a připadám si dost blbě.

V Attiny13 běží poslední program co tam byl nahrán, takže mrtvá není.

Poslední pálení pojistek proběhlo takto:

avrdude -p attiny13 -P /dev/ttyACM0 -c stk500v1  -b 19200 -q -U
lfuse:w:0x63:m -U hfuse:w:0xfd:m

Tj, interní oscilátor 128kHz a BOD na 1,8V.

Ale jak jsem psal, zkoušel jsem to i na jiné netknuté a situace je stejná.

Napadá někoho co jsem kde přehlédl?

A k tomu ještě doplňující dotaz, pro programování attiny13 používám
Arduino framework - kde lze říci kompilátoru, na jakém taktu pojede cpu
aby seděli časy například pro delay()?

Díky

Petr