Re: Programování PIC16F505 - PICkit3

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 28 19:14:59 CET 2018

Děkuji za informaci okolo PICKIT3  a MPLAB.
Já s tím strávil dost času, než jsem to rozhýbal tak, že jsem schopen
naprogramovat mikroprocesor.
Kromě problémů s IPE  které jsem vyřešil  ( doporučuji web p Waclawka:
http://www.mikrozone.sk/pluginy/userjournals_menu/userjournals.php?blog.44
)
jsem narazil na další problém s adaptérem  - paticí s nulovou silou.
Když už jste téma znovu otevřel, nedalo mi neinformovat o problému s
externí deskou patice.
 Jsou na ní jumpery, kterými se nastavuje typ obvodu. Nic mě nešlo, nakonec
jsem připojoval procesor dutinkami přímo k PICKITu a to již běhalo.
Teď jsem měl čas a dostal se k tomu proměřit, proč nefunguje ten adaptér.
Číňan mi tam k tomu dal dvě nefunkční jumpery. Ty plastové kousky , ve
kterých je pružinka a nasazuje se na PINy prostě nevedly.  Pružinka uvnitř
byla, ale nevedla.
Prostě byla přerušená. Nevím, jestli chtěli otestovat mojí trpělivost, nebo
si zabezpečit další objednávku toho extenderu, ale já se s tím potrápil.
Dal jsem tam jumpery jiné a už všechno funguje!!!

I s tím prostředím už jsem se jakžtakž sžil, i když je to vážně zoufalost.
Ale mám i jedno pozitivum. Mám tu několik obvodů PIC16F84, které se svého
používaly poměrně dost a sem tam je ještě s nimi vidět nějaká konstrukce.
Já používal dosud programátor JDM, se kterým jsem si vystačil. Jenomže
občas se stalo, že jsem některý 16F84 nenaprogramoval. Prostě nešel
smazat/přepsat.
Odkládal jsem tyto PIC do krabičky s tím, že jsou asi vadné.
Ale nebyly. Jen to programování  s JDM programátorem nejspíš není
spolehlivé, neboť s PICKITem ty obvody programovat jdou . Do jednoho.
A zvláštní je, že pokud je v PICKITU jednou smažu/přeprogramuju,  tak pak
již jdou zase  naprogramovat v JDM.
Ale JDM již jsem odložil, PICKIT je jak se zdá spolehlivější, i když do
budoucna uvažuji o něčem jiném.
Tedy o něčem, co má SW s hlavou a patou.