RE: [OT:] Problémy s LAN - zaskodnik v siti?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Říjen 23 16:20:49 CEST 2018

Mikrotik nebo UBNT bývá u lokálních ISP. S Mikrotikem jde lépe tunelovat, ale novější UBNT už zvládají protlačit VLANy, takže je taky hodně nasazují. Navíc málokterý zařízení v této ceně umí BGP, OSFP, MPLS a podobně, to člověk musí hledat o několik segmentů výš.
Zdroje jsou samozřejmě problém, stačí se podívat, co k těm MKT dodávají, vydrží fungovat pár let, na druhou stranu jsou natolik univerzální, že není problém vyměnit za cokoliv jiného. Lepší kousky pak mají dva integrované zdroje, ale to už si člověk domů prostě nekoupí. Pokud můžu, tak zdroje měním za PoE switche, je to mnohem spolehlivější a člověk pak může udělat vzdálený restart, pokud zrovna nezdechne nějaká protistrana.