Re: [OT:] Problémy s LAN - zaskodnik v siti?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Říjen 23 15:13:46 CEST 2018

Jak jsem psal, místní provideři na tom mají postavenou síť. Když jsem
vyzvídal, tak mi bylo sděleno, že nic lepšího v poměru cena/výkon není. A u
ISP jde o každou kačku.
Navíc to mají pod nějakým komplexním dohledem. Nejslabším článkem Mikrotiku
jsou prý napájecí zdroje. Když něco umře, tak na zdroj.  Na webu je pěkná
bakalářská práce:
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=175493
Jdou s tím dělat kouzla :-)
Už jsem dospělejší kousky od Mikrotiku viděl občas někde i v dohledové síti
Cetinu.

Jinak jsem shodou okolností dnes řešil připojení u jednoho známého.. Blbne
mu internet, vypadává. Má modem Zyxel VMG1312 B30B
 Když zatuhnul , tak se sám po pár minutách probere.  Když vypne wifi tak
to prý nedělá.   Nepomohl upgrade na novější FW.  Koukal jsem do toho přes
jeho PC a  Teamwiever  a webové rozhraní mělo veliké odezvy. To samé
lokální ping nad 100ms.
Po restartu do továrny  to bylo chvíli OK, pak znovu .  Při vypnuté wifi
vše v pořádku.   Pak jsem zkusil WIFi přeladit z automatické volby kanálu
na 11 kanál ( 12 a 13 chyběl ve volbě )

A už to jede. Tedy v rámci jednoho PC na LAN  a 2 telefonů na wifi.   Ta
automatická volba kanálu wifi je nejspíš nějaké zvěrstvo ( chyba ) , která
modem zaměstná tak, že i pingy na něj vypadávají.
Kdo ví, kolik takových chyb tam ještě je...