Re: [OT:] Problémy s LAN - zaskodnik v siti?

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Říjen 22 21:22:02 CEST 2018

Osobně bych to neslučoval do jednoho zařízení. Myslím si, že ten switch
Vám ještě vydrží a na doma je dostatečný. Případně si pak koupíte jiný
za mnohem menší peníze.
Nevím jak jiní, ale mě Mikrotik nijak neuchvátil. Sice jsou na vše
postupy, fóra, ale zdá se mi to nastavení takové podivné, složité,
nenavazující na sebe, komplikované. Třeba OpenVPN přes UDP neumí snad
doposud, nastavení IPSec tunelu byla metoda pokus omyl (taky to neumí
moc verzí). No nějak jsme to rozjeli, ale kdybychom to měli opakovat,
tak jsme bez šance.
Co se mi hodně líbí, je pFsense, na APU2C4 (bez WiFi) je to paráda. Jako
router do malé firmy, asi 3 IPSec tunely, 2 OpenVPN severy s cca 100 a
více klienty trvale připojenými a vyloženě se fláká. Stabilita
perfektní, funkčnost také. Bohužel cena APU je cca 5000, což je na doma
moc. Hledal jsem v číně PC s procesorem J1800, dostal bych se na 3000
Kč, ale to se mi moc nezdálo.

Nakonec jsem, jak jsem už psal, skončil u TP-LINK TL-WR1043ND (cena byla
méně jak 500 z Bazosu, mám jej i v záruce) a do toho firmware OpenWRT.
Ten se mi zdá lepší na nastavení než RouterOS. Na mé domácí připojení to
stačí.
Zbyl mi tu router Turris 1.1 (ten modrý, ne Omnia), plně funkční,
kompletní ve výborném stavu. Je modulární, má WiFI 2.4GHz (existuje
rozšiřující sada na 5GHz), je velmi výkonný, firmware je také založený
na OpenWRT:
https://project.turris.cz/cs/hardware
Takže kdyby byl zájem ...

Martin Hanek