ot wago svorkovnice na 220V

Středa Říjen 17 07:31:15 CEST 2018

út 16. 10. 2018 v 18:56 odesílatel Martin Hanek <martin na hanek.net> napsal:
> Wago jsou dobré, taky je někdy používám, ale že by se starými
> svorkovnicemi byly problémy a "neustále" je bylo potřeba dotahovat jsem
> ještě neviděl.

Bydlel jste v paneláku s hliníkem? Já ano. Jedna zásuvka sršela a v
noci slabě svítila. Jednou byla problém na spoji v rozvaděči na
schodišti mezi bytama, v bytě mi blikaly světla a dokonce mi kvůli
tomu odešel PC monitor. Zavolal jsem na ČEZ, přijel technik,
vyhodnotil závadu elektroměru, vyměnil ho a problém trval, tak dotáh
tu svorkovnici a odjel (byl hodnej, říkal, že to není jejich závada,
ale napíše to jako závadu elektroměru). Po nějaký době se problém
opakoval, ten hliníkovej drát byl černej a i po dotažení svorky prostě
blbě vedl. Kousek jsem ho ustřihnul a nastavil mědí.

Ty dráty sice není potřeba "neustále dotahovat", ale co půl roku až
rok se někde objeví nějaký problém a musíte ho hledat a musíte to
řešit. S mědí ten problém nemáte. Jestli to pérové svorky řeší taky,
to nevím, nemám dak dlouhodobé zkušenosti. Když jsem se stěhoval do
dalšího panelákového / hliníkového bytu, všechny zásuvky a vypínače
jsem vyházel a dal tam nové, u vypínačů už nevím, ale zásuvky jsem
koupil určitě s pérovými svorkami. Ale dneska už tam nebydlím, tak
nevím, jak se to chová. Pokud vím, tak tam nehořelo.

P.K.