Konkurence ESP32

Středa Říjen 10 11:53:41 CEST 2018

TI dela take takove cipy i moduly - CC3200 modul jsem pouzil a docela
OK, periferie podobne, uzivatelsky MCU je ARM CM4 bez FPU 80MHz, pro
wifi to ma extra procesor. Program nebezi primo z flash ale kopiruje se
do RAM, coz omezuje pouzitelnou velikost programu (celkem 240
pouzitelnych KB RAM pro program i data), na druhou stranu je tam jen
uzivatelsky program a API.
ESP32 je ale bezkonkurencne nejnadupanejsi a nejlevnejsi, zrovna si s
tim hraju. Jasne, je problem, ze je to takove Cinske a tim padem jsem
prave pouzil ten modul TI do seriozni aplikace, ale ma HW periferie
takove tradicne divoke jak je u TI zvykem, API a priklady celkem
pomuzou, je o tom take zive diskutovano takze informace se vzdycky
najdou. ESP32 by tam byl po vsech strankach lepsi volbou az na tu Cinu ;-)
Akorat  dokumentace k ESP32 je slabsi a nektere vlastnosti HW trosku
zakerne, treba to MCPWM - jak aktualizovat preddelic timeru, na to jsem
neprisel. Ale uz jsem si zvyknul, ze to nepotrebuji, je to jen na
jednoduche toceni KM a rozsah otacek staci 10:1. Jednou, pred startem
timeru to nastavit jde, pak jsem zkousel vsechno mozne, shadow registr
ma pozadovanou hodnotu ale efekt se neprojevi. Jeste jsem nezkousel
externi sync signal. Nehral si s tim nekdo a nedosel dal?
Vyhodou a zaroven nevyhodou ESP32 je podpora arduino (to ma ten TI modul
nejakym zpusobem taky) - na jednu stranu se daji pouzivat jeho knihovny,
treba onewire a DS18B20 jsem do projektu dostal velmi snadno a bez
jakychkoli uprav (je to v cistem c), na druhou stranu vetsina diskusnich
for resi jen variantu arduino a najit nejakou low level informaci Ale
programovat ESP32 jako arduino je IMHO hodne omezujici, pokud teda jeste
nema zavedenou nejakou formu multitaskingu alespon.

Odkazovany Silicon Labs asi ma take nejaky nestandardni (ne ARM ;-) )
procesor a nenasel jsem ani, jak je to s podporou API a tools...
Objektivn vato, libi se mi jeste min, nez ten TI s podobnou koncepci.