Re: Zivotnost ziarivkoveho predradnika a trubice - prakticke skusenosti

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Neděle Říjen 7 15:41:17 CEST 2018

Zdravim,
no uvidime za jak dlouho se prihlasi o slovo ten elektrolyticky kondenzator co dela chladic tomu tranzistoru nad nim :-)
(ale treba to je jen z fotky spatne videt a ve skutecnosti je tam mezera jako u toho spodniho..)
V.P.

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 07.10.2018 14:51
> Předmět: Zivotnost ziarivkoveho predradnika a trubice - prakticke skusenosti

Ked uz je ten vikend...

 Cim som starsi tym viac ocenujem veci, ktore funguju donekonecna a netreba
 sa o ne nijako starat. Naopak, nekonecne ma rozculuju veci, ktore sa z
 casu na cas kazia a treba ich periodicky opravovat alebo nejako udrziavat.

 Mozno si este niekto spomenie ako som bojoval s 8W ziarivkovym svietidlom
 do kuchyne - popisal som to na  http://www.efton.sk/curious/predradnik.htm <http://www.efton.sk/curious/predradnik.htm>
 a su tam aj odkazy na vlakna na hw-liste, kde su aj nejake podrobnosti
 naviac. Toto bolo v decembri 2009, odvtedy s elektronickym predradnikom
 svietidlo fungovalo pri zhruba kazdodennom cca 2h svieteni (v poslednych
 rokoch o nieco menej), takze summa summarum asi 5000h plusminus. Pred
 niekolkymi dnami bolo toto svietidlo tiez zapnute a svietilo, no a pri
 zapnuti ineho (ziarovkoveho) svietidla na tej istej vetve v nom "buchla"
 60W ziarovka a vyrazila prislusny istic. Po nahodeni istica nesvietilo ani
 inkriminovane ziarivkove svietidlo. Teraz som v nom vymenil trubicu (v
 niektorom z tych vlakien spominanu Philips "Made in Japan"), ktora mala
 scernany jeden koniec (zrejme naparene zeraviace vlakno) a svietidlo
 svieti bez problemov, takze ten deluxe nemecky predradnik s "prebytkom"
 suciastok to prezil.

 Ja viem ze to nie je ziadna statistika, ale podla mna to dobre poukazuje na
 to, ze udavana zivotnost zdrojov svetla je "idealizovana" a skutocnost je
 obvykle kratsia nielen kvoli inherentnym zdrojom "starnutia", ale aj kvoli
 takymto "externym nehodam".

 wek