Zivotnost ziarivkoveho predradnika a trubice - prakticke skusenosti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Říjen 7 14:50:45 CEST 2018

Ked uz je ten vikend...

Cim som starsi tym viac ocenujem veci, ktore funguju donekonecna a netreba
sa o ne nijako starat. Naopak, nekonecne ma rozculuju veci, ktore sa z
casu na cas kazia a treba ich periodicky opravovat alebo nejako udrziavat.

Mozno si este niekto spomenie ako som bojoval s 8W ziarivkovym svietidlom
do kuchyne - popisal som to na  http://www.efton.sk/curious/predradnik.htm
a su tam aj odkazy na vlakna na hw-liste, kde su aj nejake podrobnosti
naviac. Toto bolo v decembri 2009, odvtedy s elektronickym predradnikom
svietidlo fungovalo pri zhruba kazdodennom cca 2h svieteni (v poslednych
rokoch o nieco menej), takze summa summarum asi 5000h plusminus. Pred
niekolkymi dnami bolo toto svietidlo tiez zapnute a svietilo, no a pri
zapnuti ineho (ziarovkoveho) svietidla na tej istej vetve v nom "buchla"
60W ziarovka a vyrazila prislusny istic. Po nahodeni istica nesvietilo ani
inkriminovane ziarivkove svietidlo. Teraz som v nom vymenil trubicu (v
niektorom z tych vlakien spominanu Philips "Made in Japan"), ktora mala
scernany jeden koniec (zrejme naparene zeraviace vlakno) a svietidlo
svieti bez problemov, takze ten deluxe nemecky predradnik s "prebytkom"
suciastok to prezil.

Ja viem ze to nie je ziadna statistika, ale podla mna to dobre poukazuje na
to, ze udavana zivotnost zdrojov svetla je "idealizovana" a skutocnost je
obvykle kratsia nielen kvoli inherentnym zdrojom "starnutia", ale aj kvoli
takymto "externym nehodam".

wek