Gumová klávesnice

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Říjen 6 12:30:46 CEST 2018

Dotaz pana Kuby mně inspiroval abych položil dotaz na řešení gumové
klávesnice, často využívané u IR dálkových ovladačů. Většina ovladačů co
mám nemá pod klávesnicí zlaté hřebínky, ale černé. Co je to za
povrchovou úpravu? Jeden takový ovladač mám zrovna na stole, a u něj to
není úprava mědi, ale přez nepájivou fólii je nanesen černý pásek
zakončený hřebínky na které se přitlačuje vodivá guma. Odpor toho pásku
je cca 300Ohm na pásek dlouhý 5cm a široký 2mm.

Jedna výhoda je patrná hned, díky těm páskům výrobce dostává vlastnosti
dvouvrstvé desky, přitom měď je jen v jedné vrstvě. Z čeho ta černá
vrstva je, a má nějaké jiné výhody oproti pozlacené mědi? Může to být
odporová hmota jaká se používala u hybridních IO? Umí tohle některý z
českých výrobců DPS? Hrozí u té vrstvy časem degradace jako u vodivých
plošek na gumové klávesnici?

Lubor