OT: SW Licence AutoCad

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Listopad 28 00:12:25 CET 2018

Popravdě co je jim do toho, co otvírám  za věci v řádně zakoupeném SW.
Nevím, jak je to ošetřené licenčně, ale to, že
se mi někdo šťourá v PC a zjišťuje, jestli  editované soubory pocházejí z
nějaké warez verze  je přinejmenším sprosté.
Normálně bych někam takovou praktiku pověsil na web a začal protiútok
směrovaný na únik citlivých informací z mého PC.
 Já jsem kdysi k mojí první zrcadlovce EOS tuším 350 dostal  přibalený SW
Adobe Photoshop 8.
Byla to nějaká samostatně neprodejná verze přímo bundlovaná k foťáku.  V
podmínkách užití byla jen editace fotek z onoho foťáku.
A slíbili, že když sw řádně zaregistruju, tak bude zdarma plugin pro RAW a
další featury.
Ale SW nebyl nijak omezený, šlo v tom otevřít cokoliv, ne jen fotky z tý
zrcadlovky.
Tu registraci jsem udělal a pak normální poštou dorazilo jiné CD s tou
"ostřejší verzí" včetně podmínek a návodu...a  tam už se o té podmínce nic
nepsalo.
A bylo třeba odinstalovat tu původní verzi  a nainstalovat tu novou z
nového CD.
Tak jsem to nainstaloval a samozřejmě v tom zase editoval i jiné fotky.  No
a asi po 3 měsících mi opět normální poštou dorazil doporučený dopis,
že s tím edituju jiné fotky než z onoho foťáku a že jsem porušil a bla,
bla  a že mi tu licenci zneplatní.
Tenkrát se do toho obul můj kamarád z fotoklubu a po chvíli přišel přímo od
Canonu CZ omluvný dopis - za Adobe  že se mi  vrtali v PC a že už to
nebudou dělat atd...
A byla k tomu tenkrát přiložená CF karta Canon 1GB - tenkrát úžasná
kapacita.
Někde ten dopis ještě někde mám.