vkladomaty - chybovost / Pariz

Jan Galuszka jan na galuszka.cz
Pondělí Listopad 26 23:36:05 CET 2018

Taky prihodim vlastni zkusenost.

Dcera mi na 50-ku koupila letenky a ubytovani v Parizi (i pro manzelku).

Ja si dopredu nastudoval mestskou dopravu v Parizi a ceny. Idealni byla ctyrdenni pernamentka za cca 40euro.

Po prijezdu z letiste na prvni stanici metra jsem zamiril k vydejnim automatum .. prece jsem vedel co chci.

Prvni automat .. dosel papir na jizdenky, takze jsem presel k druhemu.

Chvili mi trvalo vybrat tu spravnou volbu, pak jsem vlozil kartu, zadal pin ... a najednou neco piplo .. a hned k nam priskocil mladik cca 30, s visackou dopravniho podniku a vysvetluje mi, ze ten automat je vadny a nebere nektere karty, takze on ma za ukol to zaplatit sluzebni kartou a castku zinkasovat v hotovosti.

A obratem priblizil svoji sluzebni kartu ke ctecce a vytahnul listky .

Takze jsme mu vysolili 80 euro, on nam dal dva listky, popral pekny pobyt a odkracel.

A ja uz mel nejaky divny pocit, ze neco neni v poradku.

A nebylo. Ono platba probehla z me karty a ja mu listky zaplatil v hotovosti.

Jeste na hotelu jsem trnul, kolik mi vubec bude blokovano na karte.

A na konec jeste dalsi perlicka  ... kdyz mi dal ty listky, tak mi dal jeden 4-denni a jeden jednorazovy  .. takze se mi doprava prodrazila o cca 3000Kc

A to jsem si myslel, jak jsem inteligentni svetobeznik, studovany, .... a necham se napalit podvodnikovi.

Ale abych nebyl na Pariz pouze nahnevany, tak musim rict, ze na vetsine stanic stali studenti a ochotne cizincum radili kterou linkou kam jet, takze dobra sluzba pro turisty.

Bohuzel ja trefil na podvodnika. Velmi dlouho me to stvalo, ale nadheru Parize jsme si uzili a celkove jsme byli spokojeni

Od te doby jsem vice ostrazity. Tento rok v Rime na TERMINI jsem vsechny takove pomocniky nevybirave odstrkoval .. mozna nektere neopravnene.

A hlavni pravidlo je .. vzdy videt co je s kartou, nedavat ji z ruky a klidne jit s cisnikem k ctecce pres celou restauraci.

Honza