vkladomaty - chybovost

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Pondělí Listopad 26 23:08:56 CET 2018

Tohle všechno jsou „moc pěkné“ situace. Je to hnus a vesměs to dělají lidé, kteří berou výplatu takovou, že s ní vyžijí tak nějak z ruky do huby. Rozumný člověk může ujet také, to neříkám, ale je  poměrově menší pravděpodobnost.

Ale jak píšeš, vynalézavost těchto lidí kolikrát překvapí i samotné vývojáře těch systémů ;-)   ten kamarád na té benzince byl můj spolužák ze základky, šel poté na ČVUT na programování a samotného ho toto nenapadlo a byl v šoku, když to zjistil, že to ten jeho kolega dělá a to bylo nějaké ucho vylezlé ze základky. Chápu, že jako zaměstnanec tam bral základ + něco malého navíc, ale holt jak se říká, máš se učit a diktovat si trochu podmínky ku prospěchu svému. Tyto individua to řeší radikálně a po svém ;-)

RK

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradník
Sent: Monday, November 26, 2018 10:55 PM
To: HW-news
Subject: RE: vkladomaty - chybovost

No to jsou věci teda 😊 Tak já jsem si taky na něco vzpomněl. A to je taky perla. Před několika lety jsem jel do nemocnice na nějaké vyšetření nebo na návštěvu, no to je celkem jedno. Parkoval jsem přímo v areálu nemocnice. Tam to funguje tak, že na příjezdu vyleze lísteček s čárovým kódem a při odjezdu je tam budka s pracovnicí. Přijede se k budce, do okénka se dá lísteček. Ona ho načte do počítače, na displeji se ukáže třeba 60 Kč, zaplatíte a dostanete jiný lísteček, což je daňový doklad s čárovým kódem pro otevření závory. Odjedete několik metrů k závoře, ke čtečce přiložíte lísteček a závora se otevře.

Tak přesně takhle to tehdy probíhalo. Akorát ta čtečka u závory ten můj kód nebrala. Téměř okamžitě ale u mě byla ta ženská z budky (vyskočila a doběhla k závoře) a povídá něco jako: „V tom větru to špatně načítá, co? Já vám pomůžu.“ Vzala si ode mě lísteček, v ruce ho dala na další nějaký lísteček, dala na čtečku, závora se otevřela. Zeptala se, jestli ten doklad potřebuju, já že ano, tak mi ho vrátila a já odjel. Jak tak jedu, tak si tu situaci v hlavě srovnávám a přemýšlím o ní. To je opravdu docela podivné, protože ženská fakt musela z budky vyjít hned, ještě než jsem byl u závory, pak nějaká taková manipulace s lístečky. Bylo mi to hodně divné.

Když jsem přijel domů, tak se ještě v garáži koukám na ten lísteček. A on to byl lísteček na úplně jinou částku a s včerejším datem. Prostě úplně nějaký jiný. Tak mi to konečně došlo. Nevím, jak ukázala na displeji těch 60 Kč, ale v každém případě nevytiskla mou účtenku, dala mi nějakou starou, a závoru otevřela nějakou jinou účtenkou. Tak jsem si řekl, že by to asi zajímalo nemocnici, která si na tohle najímá firmu, a tedy jsou okrádáni. Věnoval jsem tomu tedy nějaký čas, zavolal těm lidem v nemocnici, kteří mají parkování na starosti. Naskenoval jsem jim tu špatnou účtenku, popsal své auto, dodal čas, kdy jsem tam byl, povyprávěl to všechno. Oni tam mají kamerový systém. A chlapík to tedy zkontroloval. Zjistil, že opravdu, jen co jsem začal odjíždět od budky, ženská už vybíhala ven. A také zjistil, že žádná účtenka pro mé vozidlo v ten okamžik nebyla generována. Prostě v jejich systému v tomto čase nebylo nic zaplaceno.

Jak to celé vyřešili, to netuším, o tom mě samozřejmě dál už neinformovali. Ale lidi jsou schopní si přivydělávat a okrádat někoho docela zajímavým způsobem. Většina lidí účtenku nechce. A ti ostatní se asi vykašlou na to, aby někomu volali, že ho jejich zaměstnanec okrádá. Může jim to být jedno a stálo by je to jen čas a peníze za telefon.

Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem