Navigace v aute vs LiION baterie - peltier

Jan Linhart hw na liny.cz
Pondělí Listopad 26 01:23:36 CET 2018

     V parných letních dnech mě také trápilo přehřívání telefonu. Pro
cestu do Chorvatska

jsem vyvinul aktivní chladící podložku, na které mobil šikmo leží.

     K větráčku (5V) s menším chladičem od CPU stačilo přišroubovat
tlustší hliníkový plech o něco

větší než mobil. Mezi nimi se jako vhodná izolace osvědčil zbytek lina
shodných rozměrů

jako ten plech. Uprostřed lina se pak do čtvercové díry vloží peltierův
článek, laciný z číny.

Pro lepší převod tepla z hrbolatého mobilu stačilo nalepit jakousi
modrou, 2mm tlustou,

teplotně vodivou věc. Také z číny za pár drobných. Výkon peltieru je při
této aplikaci

dostačný při 5V napájení. Takže jakákoliv regulace odpadá. Rosného bodu
se nikdy

nedosáhlo, a zároveň se telefon nikdy nepřehřál. V případě zájmu mohu
dohledat odkazy

na jednotlivé komponenty, jen mě prosím nekonzultuje za design. Posazené
to bylo vpředu

v popelníku nad šaltrpákou.

Honza