Navigace v aute vs LiION baterie

Neděle Listopad 25 15:27:15 CET 2018

Kolik stojí "opravdová navigace se zabudouvanou simkou, třeba tomtom
6""? 10 000? 6 000? Ten telefon, co mi dělá v autě navigaci, stál 400.
Byl už použití a má prasklé sklo v rohu (což na funkci nemá žádný
vliv), proto byl tak levný. Srovnatelný nový by stál tak do 2000.

Prošel jsem si vývojem, měl jsem navigaci Garmin (nuvi 200), koupil
jsem ji snad před 10 lety, už použitou, asi za 2500. Odvedla skvělou
službu, přestože to byl lowend. Ovládání intuitivní, navigace super,
signál našla rychle. Před asi 2 lety jí začalo trvat nějak déle, než
našla signál, tak jsem pořídil nějakou novější garmin, bohužel
ovládání se trochu změnilo k horšímu. Některé funkce, na které jsem
byl zvyklý, jsem najednou neměl.

Pak jsem zatoužil používat Waze, abych mohl jezdit podle online
traffic dat. Tak jsem Garmina vyměnil za telefon s androidem, aplikaci
na navigaci si tam můžu dát jakou chci, offlinová je nakonec nejlepší
ta vestavěná, co už tam byla. Má jedinou nevýhodu, nedá se použít jako
digitální tachometr, pokud není spuštěná navigace trasy, ukazuje to
rychlost 0km/h. Waze používám taky, ale trvá mu, než se rozběhne, než
najde data a než umožní hledat trasy.

Telefon mám dotykový asi půl roku, předtím jsem měl tlačítkový. Má
poměrně malý displej, ale chtěl jsem nějaký malý přístroj, nechce se
mi v kapse tahat "tabulku studentské pečeti". Přestože to je opět
lowend, umí všechno, co potřebuju, mapy, gmail, navigaci (když nemůžu
použít tu, co mám v autě), widget na počasí, messenger, facebook
(stačí mi lite), internet browser. Nedávno mi šéf říkal, že je v
nějakém Apple klubu, platí nějaký roční členský poplatek a oni mu
každý rok dají zdarma nový telefon. Ten, co má teď, stojí asi 1200
EUR. Vytáhl jsem z kapsy svůj telefon a řekl, že ten můj stál taky
1200, ale korun. Když jsem jel před 2 týdny do Německa, navigoval mě
celou cestu.

Foťáky v dnešních mobilech dávají srovnatelné výsledky nebo dokonce
často lepší než normální foťáky. Musí to být ale lepší mobily, ten můj
je lowend a podle toho to vypadá - hlavně ten přední selfí foťák je
mizerný. Ale kvůli tomu jsem si ho nekupoval.

P.K.