Navigace v aute vs LiION baterie

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Neděle Listopad 25 14:29:23 CET 2018

Zdravím všechny,

vždycky jsem měl rád mapy, mám celou sbírku, takže rád zkouším různé
navigace. Jeden čas jsem jich měl v mobilu i 5 současně :-)

Nyní používám na navigaci v autě Google mapy a někdy i Waze. Samozřejmě
on-line, jinak to nemá smyl. Nemám žádný zvláštní tarif , vždy mi data
stačí.
V autě pak mám ještě vestavěnou navigaci s podklady Hero, ale není on-line.
V ČR tedy nepoužitelná, napak v Německu, Rakousku, Itálii jsou často
informace z TMC lepší než má Waze.

Na turistiku v ČR pak používám Mapy.cz, které jsou graficky velmi podařené.
Mapy CZ mají ale špatné podklady, třeba v Alpách jsou to často úplné
nesmysly. Tam používám tedy placené (cca 120Kč/rok?) Freytag-Berndt, které
sice nejsou tak pěkné, ale je na nich vše a jsou přesné. A stále častěji je
používám i v ČR, protože podklady mají opravdu lepší.

Co se týče hardware, nejlépe se samozřejmě chová vestavěná navigace v autě,
které není odkázána jen na GPS. Jinak na mobilu. A v poslední době i na
tabletu, protože jsem jej "zdědil" po synovi, kterému už nevyhovoval. A
protože na blízko nevidím moc dobře, tablet jsem si velmi oblíbil.

Perička na závěr: Když jsem měl jednu z prvních on-line navigací Wayfinder,
tak přestože data šetřila, tak na cestě z Prahy do Vídně stály data skoro
2x více než benzín. To jsme měl v roamingu  tarif 1kB (opravud kB) za 30Kč.
Wayfinder byl dobrá navigace, pak jej koupil Vodafone a zařízl... Měl jsem
i Sygic, něco od Sony, plno toho bylo.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel