Re: Paralelní spojení párů J-Y(ST)Y

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Listopad 24 22:11:40 CET 2018

V profilu kabelu palalelně spojovat co nejvzdálenější páry od sebe.
 V přenosové technice se to tak dělá s ohledem na "agresivitu" sousedního
páru a přeslechu při různých signálech .
Ale vzhledem k tomu, že ve vašem případě tam je stejný signál to bude
nejspíš úplně jedno.

Zkoušel jsem (kvůli útlumu) kabelu spojit paralelně páry pro přenos ADSL
signálu a nemělo to žádný valný účinek.
Trochu se zlepšil útlum , ale zhoršilo se SNR.

Ono záleží na konstrukci kabelu, jeho kroucení, "čtyřkování" atd...
Když se připojovaly telefonní automaty na dlouhá vedení, tak se používaly
dva páry paralelně
právě kvůli eliminaci  úbytku na vedení. Automat a jeho mincovník byl kdysi
napájen za smyčky, a dublování páru byla jediná možnost, jak tomu napájení
pomoci.
 Na kvalitu hovoru to nemělo žádný vliv.

so 24. 11. 2018 v 16:07 odesílatel Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz>