Nakup z Ciny

Dalibor Smolik doma na cassonic.eu
Čtvrtek Listopad 22 17:46:47 CET 2018

Zalezi od dopravy, pokial to pride normalnou postou, tak to colnici
zadrzia, poslu oznamenie a tu sa to da riesit dvoma sposobmi - but
podpisat splnomocnenie pre postu na zastupovanie v colnom konani,
prilozit objednavku, fotku obcianky, doklad o uhrade a potom to pride
ako dobierka, v ramci ktorej sa zaplati DPH a poplatok za zastupovanie
(ten je tusim 8e). Alebo vezmes objednavku a doklad o uhrade, nabehnes
na colnu postu, odovzdas to, za chvilku ti strcia do ruky sek, ten
zaplatis a zasielku ti daju do ruky.

Pokial dorucuje kurier, je jednoduchsie ho rovno poverit zastupovanim,
treba rovnake papiere im zaslat, oni to vybavia, poslu sumu k uhrade a
ptoom to dorucia domov.

V pripade, ze by to slo cez firmu, a nie cez cloveka, je lepsie to
riesit kurierom a poverit ich zastupovanim, vypisovanie JCD cez colnicky
web je neskutocna kokotina, v takom pripade treba este zdokladovat
registraciu v EORI (google, je tam navod ako na to).

Proste ako v 18. storoci, nic mimoriadne.

Dalibor