Re: Spínání indukční cívky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 22 12:44:59 CET 2018

Já bych si to naopak zjednodušil: Třeba ty UC384x mají "referenční" výstup 5
V/50 mA, ze kterého lze v pohodě napájet i MCU. Když se na výstup pro gate
dá transil, který požere energii, co se do cívky vejde, není jak ten UC s
napájením do 35 V z tý autobaterky zničit.

A kdybych chtěl zvýšit spolehlivost, tak pomůže dát pod tranzistor snímací
odpor a normálně implementovat ukončování pulzu podle proudu. To pak neshoří
nic, ani když se místo cívky dá kus drátu. MCU může i kontrolovat, jestli
pulzy trvají očekávaný čas a pokud ne, začít třeba blikat LEDkou. Uživatel
si pak může všimnout, že cívka je "nakopnutá" a vyměnit ji dřív, než opravdu
chcípne. Indikace může mít klidně třeba 3 levely: OK, podezřelé, zjevně
nefunguje. Zajímavá otázka je, jestli stav "podezřelé" vyvolá i větev spadlá
na ohradník.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jiří Nesvacil
ono to je o ucelu a dostupnosti, zda to je pro bastleni a ihned. To
NE555 muzete dat na zvedaci odpor a z CPU pres diodu k zemi sepnout.
NE555 si to zesili a jde do FET. Puvodni autor uvedl ohradnik a tam se
vetsinou ta 555 pouziva, tak proc to jen neupravit.

Jinak obecne, jak pisete budic a je to nebo pripadne integrovany vse v
jednom. Ovsem i tam jsem obecne na pozoru protoze to vzdy chci od cpu
oddelit a dat tam jen jeden chip a cekat, ze se mi puls z civky nevrati,
je vzdy otazkou. Treba optron, nebo transil nebo aspon diody mezi nebo
integrovane diody .. USBLC6 ... .