Elektro stavebnica pre deti

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Listopad 15 17:47:13 CET 2018

To bude flame .-) ....
Taky k tomu dám vlastní zkušenost. Nechce to děti do ničeho nutit, nebo
snad nařizovat. Musí samy, musí chtít, musí chtít odlepit se od PC, mobilu,
tabletu...
Mě se osvědčila  strategie takového neutrálního postoje, když se syn
přiblížil a koukal že něco dělám, většinou jsem přešel ze standardní
činnosti na nějaké efektní věci ( výboj nabitého kondenzátoru ,
testování LED, motorů - až do jeho destrukce se světelným a kouřovým
efektem  atd.. )  Většinou ho to silně zaujalo a chtěl sám... A věcí na
ničení a zkoušení je dnes spousty.

 Co se týče stavebnic, zdědil mého Logitronika 01, 02 ale to nebylo příliš
úspěšné, dnešní děti jsou "instantní" potřebují co nejdříve nějaké
výsledky, nechtějí něco stavět dlouhé hodiny...
Takže* nepájivé pole a krabice součástek:*

*https://drive.google.com/open?id=1OmlYOF5ITqDQUI6dOjpXU4So7wSWMBXs
<https://drive.google.com/open?id=1OmlYOF5ITqDQUI6dOjpXU4So7wSWMBXs>*

.... jak tu někdo psal.  Ideální. Má cestovní krabici, vejde se i do školní
tašky :-) Nejlepší objev byl PICAXE 08M2. Když jsem ho naučil rozsvěcet a
zhasínat LEDky, už sám dokázal semaforovat, nebo dělat zakázky
typu 5x blik 1x dlouze, 20 x krátce , počkat atd. V té době jsme sehnali
rozbitý robotický vysavač ( vadná elektronika ) tak byl PICAXE jako výzva
předělat řízení oněch dvou motorů pohonu, časem i víc.
Od té doby už máme pěknou sbírku robotických vysavačů - momentálně   v
obýváku na zemi:
https://drive.google.com/open?id=1gdBQZdW_nxLTwqL_e6fo080W5tKiXefd
Něco funguje, něco nemá baterii a něco je mrtvé a čeká na reinkarnaci
PICAxem nebo ARDUINEM..

  Jinak jsou velmi vděčné stavebnice z Číny. PCB + sada součástek, naučí se
pájet.  Různé blikátka, houkačky, FM jednočipová rádia , digitální hodiny
atd..
 Skvělá  stavebnice je miniTesla s možností modulace zvukem  ( třeba z
mobilu ) Vysvětlit , jak to funguje, kdo byl N. Tesla atd...
Asi už jsem sem dával video. Stavbu jsme spojili s youtube demonstrací:
https://www.youtube.com/watch?v=4PmBTLUGO60
To mělo úspěch i ve škole, musel se s tím pochlubit kamarádům. .. ( mobily
jim na celé  škole zakázali )
Nedavno dorazil z Číny modul 100W nf zesilovače  a BT audio modul. Dali
jsme to do staré  reprobedýnky s 2x12V gelovkama a je z toho krásný BT
reproduktor. Doslova za pár korun hodně muziky.

Dnes ve 12 letech je už ve stadiu, kdy jen občas pro něco přijde (
součástky nebo rady ) , něco chce objednat z ALI  a něco  tvoří.
Jen tak ze srandy jsem teď  vyfotil jeho pokojíček  a stůl  kde se i učí :
https://drive.google.com/open?id=1nCCJ7jfUrB7Ei3Zt0Y8U1FyMhx9AYvHS
Je trvalý problém na stole a okolo udržet alespoň trochu uklizeno. Naštěstí
manželka už časem  pochopila, že je marná snaha
snažit se tam něco uklízet a rezignovala... :-)
Na druhé straně chápu její rozhořčení, když syn domů přitáhne robotický
vysavač, který někde rozjezdil kočičí trus a majitel ho nechal ležet vedle
popelnice :-(