oscilator

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Listopad 14 17:06:07 CET 2018

Napada  ma uz len ze vyssie napatie pretazuje vykonovo  krystal a ten ide
do rezonancie vo vyssom pasme

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Wednesday, November 14, 2018 4:54 PM
To: HW-news
Subject: oscilator

Zdravim osadenstvo,

trochu sa trapim s krystalovym oscilatorom. Je tam 32kHz krystal, doporucena zatazovacia kapacita 12.5pF, shunt kapacita 1pF, ESR 50kOhm. Pouzivam HC hradla.

Uz sa to konecne rozkmitalo, ale na hranach vidim niekolko velmi rychlych zakmitov (50ns pulzy, ide to z oscilatora, je to kompletny pulz). Vsimol som si, ze ked znizim napajacie napatie z 5V na 2.7-3V tak zakmity zmiznu a signaly vyzeraju ako maju. Na vstupe IC19A je sinus o spravnej frekvencii s amplitudou okolo 2V a vidim tak kedy sa hradlo prepina. Skoro by som povedal, ze signal je prilis pomaly na rychle hradlo a zakmity sposobuje nizke dv/dt. Neviem dojst na to, kde je problem...

Druhe zapojenie krystaloveho oscilatora s dvoma invertormi je nevhodne pre tento typ krystalu, lebo sa neda nastavit drive power. Stale sa da postavit oscilator s jednym tranzistorom, ale tomu by som sa rad vyhol koli potrebe pouzitia dalsieho typu suciastky. Teraz mam v celom zapojeni len 3 druhy integrovaneho obvodu, co je optimalne.

Napada niekoho nejake postrcenie?

b.

[cid:image001.png na 01D47C3C.548A0380]