oscilator

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Listopad 14 16:53:30 CET 2018

Zdravim osadenstvo,

trochu sa trapim s krystalovym oscilatorom. Je tam 32kHz krystal,
doporucena zatazovacia kapacita 12.5pF, shunt kapacita 1pF, ESR 50kOhm.
Pouzivam HC hradla.

Uz sa to konecne rozkmitalo, ale na hranach vidim niekolko velmi
rychlych zakmitov (50ns pulzy, ide to z oscilatora, je to kompletny
pulz). Vsimol som si, ze ked znizim napajacie napatie z 5V na 2.7-3V tak
zakmity zmiznu a signaly vyzeraju ako maju. Na vstupe IC19A je sinus o
spravnej frekvencii s amplitudou okolo 2V a vidim tak kedy sa hradlo
prepina. Skoro by som povedal, ze signal je prilis pomaly na rychle
hradlo a zakmity sposobuje nizke dv/dt. Neviem dojst na to, kde je
problem...

Druhe zapojenie krystaloveho oscilatora s dvoma invertormi je nevhodne
pre tento typ krystalu, lebo sa neda nastavit drive power. Stale sa da
postavit oscilator s jednym tranzistorom, ale tomu by som sa rad vyhol
koli potrebe pouzitia dalsieho typu suciastky. Teraz mam v celom
zapojeni len 3 druhy integrovaneho obvodu, co je optimalne.

Napada niekoho nejake postrcenie?

b.