Re: Čip tiskárny

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Listopad 9 20:24:04 CET 2018

Nebyl bych tak úplně optimistický - mám ip7250 a kromě absence podavače na
jednotlivé listy si na ni nemohu moc stěžovat, tedy s jednou výjimkou:

Na tiskárně tisknu převážně A4 fotky, ale tak, že za večer padne jedna sada
barev - takhle tisknu zhruba jednu za měsíc, takže jsem časem
odexperimentoval neoriginální inkousty, které na mých papírech dávají velmi
slušné výsledky i u ČB fotek (barevné tisk umí i kancelářské laserovky
celkem koukatelně, ale zkuste vytisknout neutrální černobílou fotku a budete
zírat, jak to hraje různými odstíny zelené, modré a fialové).

Než jsem ale našel správné barvy, vyzkoušel jsem několik výrobců a u
některých se mi stávalo, že tiskárna bez varování přestala tisknout některou
barvou. Dal jsem tedy tisk kontrolního vzoru z menu údržby a opravdu, ani
jedna tryska konkrétní barvy nic nevytiskla. Spustil jsem čištění a pořád
nic. Spustil jsem hloubkové čištění - a ejhle, barvy najely bez jediného
problému s některou tryskou. Po čase se problém opakoval, ale s jinou
barvou. A po čase zase a zase - vždycky se problém objevil skokově, vždycky
vysadila celá tisková hlava a vždycky se to stoprocentně "spravilo" po
hloubkovém čištění. Občas se stalo, že jsem takhle rozchodil jednu barvu,
vytisknul jednu stránku a vzápětí totéž udelala jiná.

Problémy zmizely poté, co daný výrobce deklaroval "novou verzi čipu". Mám za
to, že to je taková milá pomsta výrobce za to, že uživatel nepoužívá jeho
spotřebák - ale dokázat to samozřjemě nelze. Jinak jsem ale s tiskárnou
spokojený tak, že uvažuju o tom, že bych koupil ještě jednu "na sklad",
dokud se dá ještě normálně koupit - když už mám odladěné inkousty, tak by
mne dost mrzelo, kdyby se rozhodla přestat tisknout definitivně (jako to
udělala naprosto bez varování ta předchozí, prakticky přesně po pěti letech
od uvedení do provozu). Ano, za tohle chování bych Canon nakopal, ale nevím
o ničem, co by mi vyhovovalo víc (ne, nemluvte o Epsonu a už vůbec ne o HP).

Pavel Kutina