dotaz OT - zamestnani u zahranicni firmy a OSVC

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Listopad 9 09:06:05 CET 2018

Zdravim,

Ked som bol zamestnany v DE, vsetky odovody vratane zdravotneho som platil tam.
U nas v zdravotnej poistovni chceli len dolozit ze som platil v DE.
Pokial dalej podnikate u Vas, tak danove priznanie podavate aj u Vas
ale detaily neviem.
Najkrajsie na tom je, ze dochodok Vam bude chodit 2x :)
Navyse sa este mozete po skonceni pracovneho pomeru mozete
poziadat o vyplatenie dochodku zo zahranicia. Ci to ale este plati neviem
lebo je to uz nejaky ten slnovrat davnejsie.

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Galuszka
Sent: Friday, November 09, 2018 8:49 AM
To: 'HW-news'
Subject: dotaz OT - zamestnani u zahranicni firmy a OSVC

Zdravim,
predpokladam, ze cast osazenstva je v podobne situaci co me mozna ceka.

Dostal jsem nabidku vest polskou pobocku vyznamne ceske firmy. V tomto pripade bych byl zamestnacem te polske firmy.
Zaroven mam zivnostenske listy a ty si chci ponechat.

Jak to je z hlediska zakonu, dani, socialky a zdravotniho pojisteni?
Je tam nejaka komplikace?

Nekdo mi rikal, ze v takovem pripade se danove priznani podava v zemi pracovniho pomeru.
Jak to je ze zdravotnim pojistenim? Zustanu u sve ceske pojistovny nebo musim k pojistovne v zemi zamestnavatele?

Privitam kazdou radu a zkusenost.

Diky

Honza